reklama

Maliny a babičky

Kedysi dávno som mala tri babičky. Jednu z otcovej strany, jednu z maminej, a jednu - dnes by sme ju nazvali asi adoptovanú. Stačilo, že babka  sedávala na lavičke pod orechom a ja som chodila okolo s maminou. Babka mala starý dom, ktorý vyzeral veľmi tajomne, staré zástery a hlavne v záhrade niečo, čo som mala veľmi rada.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Obrázok blogu

Poď, dám ti himbery - hovorievala babka. Mala som problém si to slovo zapamatať, ale vedela som, čo to je - boli to voňavučké maliny, exotickosť im pridávalo práve to cudzie slovo, ktoré používala.

Dnes znovu chodivam okolo brány mojej tretej babky. Nová brána z tepaného železa vyzerá starožitne a dom stále pripomína trochu Vilu vilôčku z Pipi dlhej pančuchy. Očas sa mi zdá, že babka na mňa zavolá spod už pre zmenu mladého orecha, pod ktorým síce už nie je lavička, ale veď v tom šere sa mi aj tak občas zazdá, že som ju len nezbadala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Škoda, že dnes už máloktorá babka sedí za plotom na lavičke a sleduje, kto chodí okolo po ulici. Cesta je veľmi blízko, autá po nej frčia ako a pretekoch. Potom je ťažko malým dievčatkám prirásť takej babke ku srdcu, chodiť na "himbery" a preberať čerstvé orechy zo zvráskavencýh rúk, začiernených od šupiek, ktoré z nich odbalili. A tak sa mi zdá, že aj tým babkám je smutnejšie vnútri pri televízii, ako vonku pri tých štebotalkách, ktoré im vedeli spríjemniť samotu, a adoptovali si ich, aj keď nevedeli čo to je. Večernú nostalgiu potom už doplní len pes, ktorý sa motá okolo jej bývalej bráničky, rozrabáva sneh a sem - tam prestrčí ňufák cez tyče obrátac sa na mňa s malou otázkou v očkách. Možno že zacítil ten závan minulosti, keď som bývala pyšná na to, že ostatní majú babičky, dve, a ja mám až tri. A teraz už najbližšie ako sa dá - v srdci a v spomienkach.

Viera Šimkovičová

Viera Šimkovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  62
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Veľkosť človeka sa nemeria iba výšinami, na ktorých spočinulajeho noha, ale aj temnými roklinami a prepadliskami, ktoré dokázal zdolať pri ceste do výšin... Zoznam autorových rubrík:  Postrehy a komentáreŽivotné cestyPríbehyPsychológia a spiritualitaRozprávkovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu