reklama

Taký celkom príma deň

Syn má desiate narodeniny. Uprostred leta sa to slávi celkom dobre, kamaráti na párty sú pozvaní, korpus na tortu upečený, takže treba dotiahnuť len pár drobností a bude to pripravené. Lenže - všetko má svoj háčik...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Hneď ráno sa ukázalo, prečo ma deň predtým tak veľmi bolel chrbát. Asi som to chytila od syna, ktorého hrdlo potrápilo cez víkend. Mne sa nos zmenil na pokazený vodovodný kohútik, z ktorého permanentne tečie a v nestráženej chvíli veru aj kvapká bez možnosti vôľového ovplyvnenia. Pamätám si podobné krušné chvíle ešte zo základnej školy, keď som si premočenú vreckovku dávala do dierky na lavici, do ktorej sa pôvodne dávali kalamáre. Dnes je to s hygienickými vreckovkami lepšie, ale poznáte to, stále behať a umývať si ruky ak nechcem nakaziť polovicu gratulantov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Treba ešte dokúpiť pár drobností, balóny s nápisom "Happy 10th Birthday" sa už sušili doma pár mesiacov (treba kúpiť, keď majú, keď potrebuješ, nezoženieš) a dokonc už viseli v dvoch girladnách v detskej izbe, ale na sviečky na tortu som zabudla a tie od predvlani už boli v nedostatočnom počte. Tak čo sa dá robiť, časovo to treba stíhať, Europa SC je za rohom - teda pod nosom a tam to všetko zoženiem. Pri zelenine váham, či zobrať aj veľký melón, ale keďže u nás je to obľúbený zdroj tekutín počas horúcich dní, viem, že sa uživí. Ešte nejaké nápoje, sviečky som nezabudla, hops, kde dokelu majú detské šampanské? Prešla som všetky džúsy a sirupy a nakoniec sa škerilo medzi alkoholom. Vtipné. Broskyňové nemali, no výber ako hrom, to malinové chutí ako malinovka zo sirupu, takže chytro zelené jablkové a poďme domov variť obed aby sa stihla aj tá torta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mám to fakt za rohom či pod nosom, ale cestou po Okružnej ulici ma osvieti oranžová kotrolka na paneli auta. Huups - a motor zmĺkol. Skúšam naštartovať znovu, naskočí, zatrasie, nič. Na dojazd sa mi podarilo dostať sa na rozšírenú časť zastávky pre MHD, bez posilovača riadenia je čo robiť aby človek otočil volantom a dobrzdil, nech nestojím vodičom MHD rovno v strede zastávky. Tak nič, balím kufre- teda vybaľujem, za 15 min som doma pešo. Melón musel zostať v teplom kufri. Akurát nemám svoj mobil, je doma na nabíjačke, takže svojmu "servisnému technikovi" môžem volať až z domu. Nemôže hneď prísť, seklo ho v krížoch. Odtiahnu mi ho do servisu ráno, máme ho len skúsiť dostať niekam na parkovisko nablízku, aby nezavadzalo. Super program na pár hodín pred oslavou, keď som mala všetko vyrátané na minúty. Paradajková omáčka na makaróny skončí čiastočne na mojom bielom tričku lebo sa ponáhľam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skúsime suseda, či ma neodtiahne domov, ale nemá na auto potrebné zariadenie. Ochotne však s nami zbehne ku autu, preložíme zvyšné veľké kusy z nákupu do jeho kufra a odtlačia ma s manželom na druhú stranu cesty na parkovisko. Je to trochu dolu brehom a tak im čoskoro náš Opel vpodstate uteká pod rukami sám. Samozrejme, že sme skúšali naštartovať, ale ani po hodine a pol státia motor nenaskočil. Vďaka obojstranne rozšírenej ceste na zastávke som to pekne obrátila o 360 stupňov bez manévrov a cúvania.

Plnka do torty sa nesekla, želatina síce z ananásu vsiakla do korpusu, ale mám ešte jednu šľahačku, takže to tak akože má byť. Šľahačka sa tiež vyšľahala ako sa patrí (na jedny narodky sa mi sekli dve z troch, ale to určite preto, lebo tu bola svokra) a avokádo je správne dozreté na rockemole pomazánku. Dokonca mám aj pätnásť minút k dobru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Párty dopadla na výbornú, sviečky sa sfúkli naraz, všetko sme stihli, aj sa hrať pred domom na schovku. V tom teple to v paneláku nie je až také čaro. Našťastie som dokonca ani nemusela variť večeru, lebo ohlásená návšteva to na poslednú chvíľu odriekla. Moje šťastie. Po zavretých dverách a odprataní najväčšieho neporiadku mi už začala naskakovať husia koža. Bolo mi jasné že som dopadla presne ako na Štedrý večer: do večere bolo treba vydržať, a potom si už svoje vyžiadala príroda. Namerala som si 37,6, a pomaly to stúpalo ďalej. V tom teple je zimnica niečo úplne špeciálne.

A epilóg? Ráno prišli auto odtiahnuť, ale nebolo treba. Motor naskočil, odišlo po svojich. Po všetkých meraniach nezistili nič, dokonca vraj ide motor trochu lepšie ako predtým. Takéto chyby sú najhoršie, ak sa nedá predpokladať, kedy sa prejavia a z čoho vznikajú. Je to čiste nepredvídateľná udalosť. Ale ja viem svoje - to bola len skúška správnosti tej narodeninovej nálady. Všetko najlepšie, synček, a nech všetky problémy dopadnú tak dobre, ako tento - raz dva po ňom a ani to veľa nestálo. Pokazilo na dobrom mieste, v dobrom čase, všetko okolo sa dalo rýchlo vyriešiť a stihlo sa aj všetko ostatné - tak nech to tak ide aj naďalej.

Viera Šimkovičová

Viera Šimkovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  62
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Veľkosť človeka sa nemeria iba výšinami, na ktorých spočinulajeho noha, ale aj temnými roklinami a prepadliskami, ktoré dokázal zdolať pri ceste do výšin... Zoznam autorových rubrík:  Postrehy a komentáreŽivotné cestyPríbehyPsychológia a spiritualitaRozprávkovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu