reklama

Dvakrat do tej istej rieky...

Dvakrát o tej istej rieky nevstúpiš. Toto príslovie nás má asi varovať pred prílišnou snahou vracať sa ku veciam z minulosti, ktoré by už mali byť ukončené. Ale vývin človek ide po špirále a je zaujímavé sledovať drobné signály toho, že rieka sa podobá na tú predtým, i keď ste na tej špirále už na ďalšej úrovni, na novej "obrátke"

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Keď sme sa so synom po pomerne krátkom a pomerne dramatickom procese rozhodovania sťahovali pred tromi mesiacmi na nové pôsobisko, išli sme pozrieť novú školu a potom aj moje pracovisko. KLen čo sme vystúpili na parkovisku pri hlavnej budove, môj syn sa obzrel okolo seba a hovorí: mamina, tu som bol. Snívalo sa mi presne o tomto mieste už pred niekoľkými mesiacmi. Iba bazén bol na opačnej strane budovy. To je určite znamenie, tu budeme šťastní.

A tá rovnaká rieka? Posledných 13 rokov som trávila svoj život na banskobystrickom sídlisku patriacom do katastra Radvaň. Predposledná zastávka pred mojou prácou sa volá... áno, správne, Radvanská. Kedysi dávno, ke)d začínala moja pracovná kariéra pozíciou brigádničky v SHMU (medzi gymnáziom a prijatím na vysokú školu), cestovala som do svojho prvého zamestnania na Kolibu trolejbusom číslo 203. Tým istým trolejbusom, iba opačným smerom, cestujem do svojej novej práce aj teraz. Čriepky z minulosti sú prítomné v prítomnosti, a uvidíme, ako nasmerujú budúcnosť. Dôležitá je ale určite prítomnosť, a tá je každopádne plná zaujímavých momentov. Aj pocitu, že to nie je tá istá rieka a že za tým, čo zostalo na jej hornom toku, netreba smútiť, iba si to občas možno tak zľahka pripomenúť, keď sa plavíme okolo podobnej skaly...

Viera Šimkovičová

Viera Šimkovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  62
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Veľkosť človeka sa nemeria iba výšinami, na ktorých spočinulajeho noha, ale aj temnými roklinami a prepadliskami, ktoré dokázal zdolať pri ceste do výšin... Zoznam autorových rubrík:  Postrehy a komentáreŽivotné cestyPríbehyPsychológia a spiritualitaRozprávkovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu